Club Logo Klubu
DZIKIE ŚWINIE - POLISH WILD PIGS Wersja polska English version
Start Blog Film Foto


Info
Bezpieczeństwo oraz inne informacje
Safety and other information


[Cofnij do poprzedniej strony - Back to previous page]
................................................................................................................................................................

Minibike

Romet Pony


Minibike

Jincheng JC50Q-7


Minibike

Romet Motorynka


Minibike

Mini bike


Minibike

Mini cross


Minibike

Mini chopper





Dla najmłodszych

Niech mamy lepiej tego nie czytają. Tatusiowie-motocykliści będą zachwyceni. Jeśli tylko berbeć jest na tyle duży, że jeździ samodzielnie na rowerze, można spróbować posadzić go na motorku. Uwaga jednak, bo taki sprzęt to nie zabawka! Niektóre pojazdy rozwijają prędkość nawet do 60+ km/h i o tragedię nie trudno. Ceny wahają się od zaledwie 300 zł za sprzęty chińskie do 5 000 zł za znane marki. Lepiej kupić najpierw coś z serii "pocket-bike" i za pomocą znajomego-złotej rączki ograniczyć prędkość oraz zabezpieczyć śruby aby się nie odkręcały. Obowiązkową pozycją dla malucha będzie także full gear, czyli ubranko motocyklowe, ochraniacze oraz kask! Kask koniecznie integralny - na pewno nie orzeszek ani rowerowy! U nas w kraju ze sprzętem motocyklowym dla małych dzieci może by ciężko, na zachodzie natomiast dostaniemy go bez problemu. Wreszcie czas na szkolenie, najpierw teoretyczne a potem praktyczne. Dla bezpieczeństwa pierwszej jazdy najlepiej wybrać duży teren bez przeszkód, np. pusty plac, duże trawiaste pole, itp. Nadzór jest raczej pożądany. No i lepiej niech szkrab nie wyjeżdża na drogi publiczne, bo takich motocykli pomimo świateł nie widać (są zbyt niskie)!

Redakcja www.dzikieswinie.com - 4 lutego 2012 r.


For kids

It's best if moms don't read this. For dad-bikers it will be enlightening. If your kid is big enough to ride a bicycle, you might as well try to seat him on a real bike. But you have to be careful, because these small bikes are not toys! Some of them may even reach speeds exceeding 60 km/h and such rides may end up in tragedy. Prices start from as little as approx. $100 for chinese bikes to over $1000 for renowned makes. It's always better to buy a "pocket-bike" and let your friend help you to limit its speed and use lock-tite on the nuts and bolts to prevent them from loosening up. Full gear is mandatory here, including motorcycle garments, protectors and helmet! A full helmet is a must - forget about a bicyce helmet or a braincap! In Poland motorcycle clothing for the youngest riders may be difficult to get, but western countries offer a whole game of such clothing. Now it's time for training, at first theory then the practical. For safety reasons it's best to select a big open area with no hazardous obstacles for the first ride, e.g. an empty parking lot, big field of grass, etc. Supervision is rather welcome. It's best if the kid doesn't go riding on public roads, because such small bikes despite their lights are not very tall and invisible to other traffic!

www.dzikieswinie.com editorial office - February 4, 2012
................................................................................................................................................................

Future
Przyszłość...w wydaniu Suzuki.
The future...by Suzuki.
Co przyniesie przyszłość?

Zdecydowanie jednym z najciekawszych możliwych do poruszenia tematów jest przyszłość motocykli. I nie chodzi o najbliższe 5 czy 10 lat. Tutaj można puścić wodze fantazji i wyobrazić sobie co nas czeka za 50, 100 czy też 200 lat. Czy będziemy śmigali na maszynach pozbawionych kół, zbliżonych do tych z lasu gdzie mieszkały Ewoki? Czy maszyny te będą elektryczne czy też napędzane zupełnie nowymi technologiami? Jak będą wyglądały? Jak będzie się je uruchamiać? Jakie odgłosy będą wydawać? Z jakimi prędkościami będziemy sie poruszać? Jaka będzie ich cena, koszty eksploatacji i trwałość? Zapraszamy do nadsyłania pomysłów na adres: dzikie-swinie@wp.pl

Redakcja www.dzikieswinie.com - 11 stycznia 2012 r.


What will the future bring?

Definitely, one of the hot topics that may be brought to light is the future of motorcycles. And we are not talking about the next 5 or 10 years. One may start dreaming about 50, 100 or 200 years from now. Will we be riding machines that have no wheels, similar to the ones that may be found in the forest where Ewoks lived? Will these machines be electric or will they be powered by novel technologies. How will they look? How will you start the "bike"? How will it sound? What will be the travelling speed? How much will they cost, including their maintenence expenditure and durability? We'd like to invite you to submit e-mails to the address below: dzikie-swinie@wp.pl

www.dzikieswinie.com editorial office - January 11, 2012
................................................................................................................................................................

Winter
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku w siodle.
Merry Xmas and a Happy New Year in the saddle.


Redakcja www.dzikieswinie.com - 26 grudnia 2011 r.

www.dzikieswinie.com editorial office - December 26, 2011
................................................................................................................................................................

Wow

Snieżny skrzat?
Snowy dwarf?


Wow

Zawołajcie hydraulika, rura mi pękła.
Call the plumber, my pipe is leaking.


Wow

Trajka 50cm3.
50cc trike.


Wow

Skuter z silnikiem Yamahy - czemu nie Hajki?
Scooter with Yamaha engine - why not a Haya?


Wow

Kobiety pokochają ten motocykl.
Women will love this bike.


Wow

Koszmar.
Ugghly.


Wow

Co do ku*wy nędzy?
What da f*ck?


Wow

Moto-sztuka.
Moto-art.


Wow

2. miejsce.
2nd place.


Wow

1. miejsce.
1st place.



Galeria "Zakręcone przeróbki sprzętów"

Oto galeria nadesłanych najbardziej zakręconych sprzętów. Aby zobaczyć bardziej ekstremalne przeróbki [kliknij tutaj] .

Redakcja www.dzikieswinie.com - 23 grudnia 2011 r.



"Amazing bike transformations" gallery

Here we give you the most amazing submitted photos. To see more extreme transformations please [click here] .

www.dzikieswinie.com editorial office - December 23, 2011
................................................................................................................................................................

Kawasaki W800
Kawasaki W800 2011.



Nowe Kawasaki W800

Klasyczny wygląd tego nowoczesnego motocykla napewno przyciąga uwagę. Chłodzona powietrzem, 4-suwowa, dwucylindrowa jednostka o pojemności 773 cm3 rozwijająca moc 48 KM może nie powala ale daje olbrzymią radość z jazdy. Poza masą (217 kg) motocykl ten z powodzeniem poprowadzą początkujący motocykliści. Godny polecenia! Dzikie Swinie w swej ocenie dają 4,5/5 racic. Więcej informacji na stronie Kawasaki.

Redakcja www.dzikieswinie.com - 6 grudnia 2011 r.


The new Kawasaki W800

The classic look on this brand new motorcycle is definitely attracting a lot of attention. Air-cooled, 4-stroke, vertical twin with 773cc displacement and 48 hp is not the strongest but gives huge riding satisfaction. Besides of its mass (217 kg) this bike may just as well be recommended for beginner riders. Worth recommending! Polish Wild Pigs rate it as 4.5/5 cloven hooves. More information on Kawasaki website.

www.dzikieswinie.com editorial office - December 6, 2011
................................................................................................................................................................


A perfect make-up.
Perfekcyjny makijaż.



Sztuka tatuażu

Bajkerzy to jedna z najczęściej tatuowanych grup osób. Współczesny tatuaż nie kojarzy się już tylko z systemem penitencjarnym-wiele młodych osób ozdabia swoje ciała naprawdę pięknymi malowidłami igłowymi.

Czy to boli? Jest to cecha osobozależna. Niektórzy twierdzą, że nie i że to uczucie jest jak intensywne drapanie, z kolei dla innych to ból bardzo intensywny. Tak naprawdę dużo zależy od miejsca tatuowanego, sprzętu oraz techniki tatuowania.

Nie ma też obawy jeśli potrzebujemy tatuaż zakryć. Obecne kosmetyki czynią cuda - wystarczy obejrzeć powyższy film (niesamowity!).

Osoby zainteresowane zapraszamy też na portal www.bushmentattoo.pl współpracujący z naszym klubem i wykonujący także tatuaże moto:




Redakcja www.dzikieswinie.com - 20 listopada 2011 r.


Tattoo art

Bikers are one of the most commonly tattooed groups of people. Modern tattoo is not only related to penitentiary system-nowadays many young people decorate their bodies with beautiful needle art.

Does it hurt? It's a person-dependent characteristic. Some say that it feels similar to intense scratching, for others it is very painful. To be honest it depends largely on the localization of the tattoo, the equipment and tattooing technique.

There is no more concerns if one needs to cover the tattoo. Cosmetics used today are able do do miracles - please view the film above (amazing!).

Interested persons are invited to take a look at www.bushmentattoo.pl which cooperates with our club and does moto tattoos, as well:




www.dzikieswinie.com editorial office - November 20, 2011
................................................................................................................................................................

Junak M16
Romet Division
Junak M16 & Romet Division.



Wskrzeszenie

wskrzesić (wg słownika języka polskiego www.sjp.pl)

1. w wierzeniach: przywrócić życie umarłemu;
2. sprawić, że coś zaczyna ponownie istnieć, np. wskrzesić dawny zwyczaj

Doskonale znane starszym motocyklistom marki Junak i Romet, reaktywowane i obecne na rynku polskim mają całe rzesze zwolenników jak i przeciwników. Za zwolennikami stoją często osoby do których przemawia cena od 7 000-13 500zł za nowy motocykl oraz tania eksploatacja i serwis. Przeciwnikom wtóruje legenda "oryginalnych" motocykli z okresu PRL. Zapewne prawda leży gdzieś pośrodku. Bo motocykle z ubiegłego milenium były maszynami kultowymi ale zawodnymi, a psuły się częściej niż dzisiejsze chińskie maszyny, które są po prostu wiernymi kopiami japońskich poprzedników, wykonane przy użyciu nieco gorszych metali i podzespołów. Dobrym pytaniem jest natomiast czy początkujący motocyklista winien siadać od razu na litra? Nie trzeba długo patrzeć aby przekonać się że osoby takie nie radzą sobie dobrze z dużymi pojemnościami. Stąd alternatywą może być coś mniejszego i tańszego: (i) nowa chińszczyzna lub (ii) małe używane sushi. Czekamy na Wasze opinie.

Redakcja www.dzikieswinie.com - 9 listopada 2011 r.


Resurrection

resurrection (according to the Free Dictionary www.thefreedictionary.com)

n.

1. The act of rising from the dead or returning to life
2. The state of one who has returned to life
3. The act of bringing back to practice, notice, or use; revival
4. Resurrection in Christianity
-The rising again of Jesus on the third day after the Crucifixion
-The rising again of the dead at the Last Judgment.

Two makes of old Polish motorcycles, namely Junak and Romet, were reactivated and have huge groups of supporters as well as opposers. Those who are in favour are lured by the small price tags: PLN 7 000 to PLN 13 500 (approx. 1600 - 3100 Euros) for a brand new bike and cheap exploitation and service. Opposers cite the "original" legendary makes from the times of Peoples' Republic of Poland. Probably the truth lies somewhere inbetween. These makes in communist Poland really stood up to their names despite the fact that they broke down more often than their Chinese counteraparts of today. Modern Chinese bikes are often copied from Japanese motorcycles but are made with worse quality metals and parts. The real question is whether a beginner motorcyclist should buy himeself a 1000cc for the first bike? One doesn't have to look long for examples of lack of technical skills to master such a ride. An alternative, therefore, might be something smaller and cheaper: (i) new Chinese takeaway or (ii) second hand sushi. We are awaiting your opinions.

www.dzikieswinie.com editorial office - November 9, 2011
................................................................................................................................................................

Zakręcone przeróbki sprzętów
Zakręcone przeróbki sprzętów
V-Rod Quattro.



Zakręcone przeróbki sprzętów

Dziś na spacerze członek redakcji zauważył powyższe cudo... H-D V-Rod z kółkami bocznymi! Rozwiązanie zapewne wygodne i pomocne, szczególnie jeśli ktoś ze znanych tylko jemu przyczyn ma problem z utrzymaniem maszyny w ryzach a koniecznie chce dosiadać coś równie mocnego. Czy gustowne? Pewnie nie, ale czy milioner rolnik zastanawia się czy przyczepka dobrze wygląda doczepiona do Ferrari? Ty samym redakcja pragnie otworzyć dział zatutyłowany: "Zakręcone przeróbki sprzętów" i zachęcić siecionautów do nadsyłania ciekawych fotek na adres: dzikie-swinie@wp.pl . Obiecujemy, że każda zostanie opublikowana!

Redakcja www.dzikieswinie.com - 6 listopada 2011 r.


Amazing bike transformations

Today during a walk one of the editors has spotted this wonder... an H-D V-Rod with side wheels! A solution which looks comfy and helpful, especially if the rider for his own reason wants to ride a machine as strong as that but needs support while holding it upright. Is it tasteful? Probably not, but then again would you question a millionaire why he attached a trailer to his Ferrari? The editors are officially opening the collection entitled: "Amazing bike transformations" and would like to receive photos from the readers which may be sent directly to: dzikie-swinie@wp.pl . We promise we'll publish them online!

www.dzikieswinie.com editorial office - November 6, 2011
................................................................................................................................................................


Ekstremalnie szybki i trudny wyścig na wyspie Man.
Extremely fast and difficult Isle of Man Tourist Trophy (TT).



Najdłużej rozgrywany i najniebezpieczniejszy wyścig świata

Wyścig pochłaniający najwięcej ofiar to wcale nie Dakar tylko Isle of Man TT (Snaefell Mountain Course) na niewielkiej wyspie pomiędzy Anglią a Irlandią. Od 1911 r. zginęło w nim ponad 230 osób uczestniczących a także wiele osób postronnych. Wyścig ten odbywa się nie na specjalnym torze tylko na wąskich uliczkach miasteczek i drogach wyspy. Ostatnio osiągane prędkości średnie budzą grozę i wynoszą nawet 130.354 mph (209.35 km/h). Praktycznie co roku dochodzi do wypadków śmiertelnych. W związku ze zbliżającym się Świętem, warto zapalić świecę i pomyśleć także o tych mniej sławnych, zapomnianych zawodnikach...

Redakcja www.dzikieswinie.com - 29 października 2011 r.


The most dangerous races with the longest history in the world

The race claiming most lives is not Dakar, as considered by many. The most fatalities is attributed to Isle of Man TT (Snaefell Mountain Course). These races take place on a small island located between England and Ireland. Since 1911 over 230 participants and bystanders lost their lives. There is no special race circuit but the races take place on normal roads of the island and meander through towns as well. Recent average speeds are quite frightening and may reach even 130.354 mph (209.35 km/h). There are fatalities almost each year. Owing to the All Saints Holiday at hand, it's worth also to remeber these less well known riders and light a candle for them...

www.dzikieswinie.com editorial office - October 29, 2011
................................................................................................................................................................

Tribute to Marco Simoncelli
Pożegnanie Marco Simoncelliego na stronach Moto GP.
Tribute to Marco Simoncelli on Moto GP website.



Pożegnanie zawodnika Moto GP w Krakowie

Aby uczcić pamięć tragicznie zmarłego zawodnika Marco Simoncelliego, który zginął podczas Grand Prix Malezji (23.10.2011), w najbliższą niedzielę, 30 października 2011 r., motocyliści spotkają się o godz. 10.30 przy ul. Wenecji 3 przed konsulatem Włoch w Krakowie.

Redakcja www.dzikieswinie.com - 28 października 2011 r.


Farewell to Moto GP rider in Cracow

In order to honour the memory of Marco Simoncelli, the rider who died tragically during the Malaysian Grand Prix (23.10.2011), motorcyclists will gather by the Italian Consulate in Cracow on 3 Wenecji Str. at 10.30 on Sunday, October 30, 2011.

www.dzikieswinie.com editorial office - October 28, 2011
................................................................................................................................................................

Nowa strona www.dzikieswinie.com
Zmiany na stronie Dzikich Świń.
Changes on the Polish Wild Pigs website.



Zmiany na stronie internetowej

Dzikie Świnie wprowadziły szereg zmian w swej witrynie! Nowością będą bardziej regularne wpisy i komentarze w dziale o zmienionej nazwie "Blog" (poprzednio "Info"), Film tygodnia oraz Zdjęcie tygodnia a także sekcja najczęściej oglądane filmy. Forum natomiast znalazło swoje miejsce w archiwum. Nowa stronka jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna.

Redakcja www.dzikieswinie.com - 25 października 2011 r.


Changes on the website

Polish Wild Pigs have introduced numerous changes to the website! There will be more regular entries in the new "Blog" (former "Info"), there is a new thing called the Film of the week and Pic of the week as well as a section which shows the most viewed films. The Forum has become obsolete and was moved to the archive. The changed website is definitely more attractive.

www.dzikieswinie.com editorial office - October 25, 2011
................................................................................................................................................................

KOHASSO Księgarnia online
Nowa odsłona Księgarni online KOHASSO.
New face of the KOHASSO Online Bookstore.



KOHASSO Księgarnia online ma nową twarz

KOHASSO, wydawca poradnika motocyklowego "Życie na linii", dzięki wsparciu merytorycznemu Dzikich Świń ma nową, bardziej profesjonalną i przejrzystą stronkę internetową. Stąd od dziś Dzikie Świnie są oficjalnym sponsorem księgarni!

Redakcja www.dzikieswinie.com - 23 października 2011 r.


KOHASSO Online bookstore has a new face

KOHASSO, the publisher of the motorcycle guidebook "Życie na linii", thanks to Polish Wild Pigs' input has a new, more professional and clear website. Polish Wild Pigs have thus become the official sponsor of the bookstore!

www.dzikieswinie.com editorial office - October 23, 2011
................................................................................................................................................................

Starsze posty na temat bezpieczeństwa:
Older posts concerning safety:

/kliknij aby otworzyć - click to open/


................................................................................................................................................................

Poprawny XHTML 1.0 Transitional

© Respective photo copyright holders
Wunderbar graphics for bikers' sites - huge thanks to Babe on: www.hawggraphics.com